Οι ψηφιακές ανακαλύψεις έχουν διευκολύνει την επικοινωνία, τη δουλειά μας και την πρόσβαση σε πληροφορίες. Μπορείτε πλέον να φανταστείτε να κάνετε τη δουλειά σας ή να διευθύνετε ένα νοικοκυριό χωρίς πρόσβαση σε υπολογιστές ή έξυπνες συσκευές;
Οι πελάτες της Caterpillar δεν διαφέρουν. Χρειάζονται εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες που μπορούν να τους βοηθήσουν να διατηρήσουν τα στοιχεία Cat® σε λειτουργία με μέγιστη παραγωγικότητα και ελάχιστο χρόνο διακοπής λειτουργίας. Η χρήση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, 24/7 και του Διαδικτύου των Αντικειμένων (IoT) τους βοηθά να κάνουν ακριβώς αυτό.
Ο διευθυντής της Cat Digital Analytics Daniel Reaume ηγείται μιας ομάδας επιστημόνων δεδομένων που καταγράφουν και αναλύουν τις «φωνές» των προϊόντων της Caterpillar. Χρησιμοποιούν αυτές τις ανακαλύψεις για να κάνουν τον εξοπλισμό της Caterpillar πιο αξιόπιστο, τους πελάτες πιο ικανοποιημένους και την εταιρεία ισχυρότερη.
Ο Dan εξηγεί πώς η Caterpillar χρησιμοποιεί τα δεδομένα του μηχανήματος και του κινητήρα για να υποστηρίξει την επιτυχία των πελατών.
Ερώτηση: Πώς «μιλάει» ο εξοπλισμός της Caterpillar;
Απάντηση Dan: Ο εξοπλισμός μας «μιλάει» με πολλούς τρόπους και οι διαδικασίες συλλογής των δεδομένων μας βασίζονται σε υγιή επιχειρηματικά μοντέλα. Υπάρχουν τρία κύρια στοιχεία της συλλογής δεδομένων εξοπλισμού:
Αισθητήρες που συλλέγουν τα δεδομένα – όπως αισθητήρες θερμοκρασίας, κατανάλωσης καυσίμου, GPS και άλλοι. Ένα «κουτί» που συλλέγει, ενσωματώνει και εκτελεί υπολογισμούς στα δεδομένα και προετοιμάζεται για να τα στείλει στην Caterpillar. Η μετάδοση δεδομένων πραγματοποιείται με χρήση ποικίλων καναλιών και δικτύων επικοινωνίας.
Ερώτηση: Μπορούν όλα τα μηχανήματα και οι κινητήρες της Caterpillar να μεταδώσουν δεδομένα;
Απάντηση Dan: Τα περισσότερα νέα μηχανήματα και κινητήρες Cat®, και μεγάλο μέρος του παλαιότερου στόλου μας, έχουν τη δυνατότητα συλλογής και μετάδοσης δεδομένων. Η εταιρεία μας διαθέτει επί του παρόντος τον μεγαλύτερο συνδεδεμένο στόλο στον κόσμο με περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια συνδεδεμένα μηχανήματα επί το έργον. Εδώ και αρκετό καιρό τώρα, τα μηχανήματα μας πωλούνται με “ενεργοποιημένη συνδεσιμότητα”. Αλλά και ο παλαιότερος εξοπλισμός έχει τη δυνατότητα αναβάθμισης εκ των υστέρων για να γίνει κατάλληλος για συνδεσιμότητα.

Ο αριθμός και το είδος των αισθητήρων στα μηχανήματα και τους κινητήρες μας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο και το μοντέλο. Για παράδειγμα, τα μικρότερα μηχανήματα και οι κινητήρες μας έχουν γενικά λιγότερους, όχι τόσο σύνθετους αισθητήρες σε σχέση με τα μεγαλύτερα μηχανήματα εξόρυξης.
Δύο φορτηγά εξόρυξης στο εργοτάξιο
Η Caterpillar διαθέτει επί του παρόντος τον μεγαλύτερο συνδεδεμένο στόλο στον κόσμο με περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια συνδεδεμένα μηχανήματα επί το έργον.
Ερώτηση: Τι μας λένε τα δεδομένα;
Απάντηση Dan: Ταξινομούμε τα δεδομένα μηχανήματος και κινητήρα σε δύο μεγάλους «κάδους». Η πρώτη ομάδα δεδομένων λειτουργεί κάπως σαν τα προειδοποιητικά φώτα σε ένα ταμπλό αυτοκινήτου. Η δεύτερη ομάδα δεδομένων μοιάζει περισσότερο με τις ρεαλιστικές ενδείξεις της τρέχουσας πραγματικότητας, όπως π.χ. της πίεσης αέρα των ελαστικών ενός αυτοκινήτου ή της τάσης της μπαταρίας.
Η πρώτη κατηγορία μπορεί να περιλαμβάνει δεδομένα για την κατανάλωση καυσίμου, δεδομένα GPS και κωδικούς βλάβης. Η προηγμένη ανάλυση μάς επιτρέπει να χρησιμοποιούμε τα απλοποιημένα δεδομένα – όπως τους κωδικούς σφαλμάτων – για να βοηθήσουμε στην πρόβλεψη προβλημάτων συντήρησης, υποβαθμισμένης απόδοσης κ.λπ. Ωστόσο, η δυνατότητα δράσης και η ακρίβεια των προβλέψεων μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλη όσο με ευρύτερες πηγές δεδομένων.

Ο δεύτερος τύπος δεδομένων είναι πιο πλούσιος και περισσότερο σύνθετος. Συνήθως περιλαμβάνει δείγματα μετρήσεων αισθητήρων που λαμβάνονται μία φορά το δευτερόλεπτο ή και συχνότερα. Αυτήν τη στιγμή, συλλέγουμε τέτοιου είδους δεδομένα κυρίως από εξοπλισμό εξόρυξης λατομείου και μεγαλύτερο κατασκευαστικό εξοπλισμό.
Μόλις συλλέξουμε τα δεδομένα, μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Για παράδειγμα, τα δεδομένα μπορεί να μας πουν ότι όταν ο χειριστής πατάει τα φρένα, η πίεση δεν επανέρχεται τόσο γρήγορα όσο αναμένεται. Σε αυτήν την περίπτωση, θα συνιστούσαμε μια επιθεώρηση για να δούμε εάν υπάρχει διαρροή στο σύστημα. Εάν αυτό αποδειχθεί ότι συμβαίνει, ο πελάτης μπορεί να φροντίσει άμεσα για την επισκευή προτού αυτό μετατραπεί σε πιο σημαντικό πρόβλημα.
Χρησιμοποιώντας μόνο τα δεδομένα του κωδικού σφάλματος, μπορεί να είμαστε σε θέση να προειδοποιήσουμε για χαμηλή πίεση – αλλά ίσως όχι τόσο άμεσα όσο με τη λήψη πλούσιων δεδομένων – και μπορεί να μην είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε με ακρίβεια την τοποθεσία μιας διαρροής. Λάβετε υπόψη ότι δεν βασιζόμαστε μόνο στους κωδικούς σφαλμάτων, αλλά στα πρότυπα και τις τάσεις των κωδικών σφαλμάτων. Για παράδειγμα, μια ειδοποίηση χαμηλού επιπέδου μπορεί να μην προκαλεί ανησυχία, αλλά μπορεί να είναι περισσότερο ανησυχητικό αν εντοπίσουμε ένα μοτίβο επαναλαμβανόμενων κωδικών σφάλματος, πιθανώς διαφόρων τύπων.



" 









