Η SiemensMobility και η ContinentalEngineeringServices (CES) θα συνεργαστούν μελλοντικά για την ανάπτυξη και την κατασκευή παντογράφων για φορτηγά. Η τεχνολογία eHighway της SiemensMobility τροφοδοτεί φορτηγά με ηλεκτρική ενέργεια μέσω εναέριων γραμμών.
Η συνεργασία στοχεύει στην ηλεκτροδότηση βασικών τμημάτων του δικτύου αυτοκινητόδρομων της Γερμανίας με εναέριες γραμμές και, συνεπώς, στη σημαντική μείωση των εκπομπών CO₂ από τα φορτηγά. Η νέα συνεργασία συνδυάζει τεχνογνωσία από δύο τεχνολογικούς κόσμους: η SiemensMobility είναι ειδικός στην ηλεκτροκίνηση σιδηροδρόμων, ενώ η ContinentalEngineeringServices είναι πάροχος υπηρεσιών ανάπτυξης και παραγωγής για τεχνολογίες αυτοκινήτων. Οι δύο εταιρείες θα συνδυάσουν την τεχνογνωσία τους για να επιτύχουν τη γρήγορη παραγωγή παντογράφων για φορτηγά.
«Οι εμπορευματικές μεταφορές μέσω αυτοκινητοδρόμων διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στη Γερμανία, αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο όλων των εκπομπών CO₂ στον τομέα των μεταφορών. Οι κατασκευαστές φορτηγών υλοποιούν διάφορες ιδέες για να μειώσουν αυτή την επιβάρυνση.
Με τον eHighway, η SiemensMobility έχει ήδη αναπτύξει μια τεχνολογία έτοιμη προς χρήση ώστε οι μεταφορές των φορτηγών να είναι ενεργειακά και οικονομικά αποδοτικές και χωρίς να εκπέμπουν CO₂. Η ίδια τεχνολογία μπορεί να συνδυαστεί με άλλα συστήματα κίνησης και να γίνει η βάση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής σε αυτόν τον τομέα», λέει ο MichaelPeter, CEO της SiemensMobility.
Στον eHighway, τα φορτηγά μπορούν να λειτουργούν πλήρως με ηλεκτρική ενέργεια και ταυτόχρονα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους χωρίς να χρησιμοποιούν καύσιμο. «Στη CES, εφαρμόζουμε την αρχή της ηλεκτροδότησης σιδηροδρόμων στον αυτοκινητόδρομο. Οι παντογράφοι θα αναπτυχθούν περαιτέρω και θα κατασκευαστούν για να πληρούν τα πρότυπα της αυτοκίνησης. Η συνεργασία μεταξύ της SiemensMobility και της ContinentalEngineeringServices σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη κλιματικά ουδέτερων εμπορευματικών μεταφορών», εξηγεί ο Dr. ChristophFalk–Gierlinger, CEO της CES.
Η ειδοποιός διαφορά με τον eHighway είναι ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν ολόκληροι οι αυτοκινητόδρομοι. Η «Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον της Κινητικότητας», μια πρωτοβουλία καινοτομίας του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών, συνιστά έως το 2030 να εξοπλιστούν 4.000 χιλιόμετρα συστημάτων τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια μέσω εναέριων γραμμών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η κατανάλωση περίπου δύο τρίτων της κατανάλωσης καυσίμου σε μεγάλες αποστάσεις πραγματοποιείται στα 4.000 από τα 13.000 χιλιόμετρα του δικτύου αυτοκινητόδρομου με τη μεγαλύτερη χρήση. Εάν αυτός ο πυρήνας δικτύου μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί και τα φορτηγά που κινούνται στις διαδρομές με ηλεκτρικούς κινητήρες (μπαταρία, υβριδικά, υδρογόνο) μπορούν να τροφοδοτούνται εύκολα με ηλεκτρική ενέργεια, αυτό θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία του κλίματος.
Ο eHighway της SiemensMobility δοκιμάζεται επί του παρόντος σε τρεις δημόσιες διαδρομές στη Γερμανία: στον αυτοκινητόδρομο Α5 στην πολιτεία της Έσσης μεταξύ του κόμβου Zeppelinheim/Cargo City Süd στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και Darmstadt/Weiterstadt, στην πολιτεία Schleswig–Holstein στον αυτοκινητόδρομο Α1 μεταξύ των κόμβων Reinfeld και Lübeck, και στον ομοσπονδιακό αυτοκινητόδρομο B462 στην πολιτεία Μπάντεν-Βυρτεμβέργη μεταξύ Kuppenheim και Gaggenau.
Οι δοκιμές πεδίου του eHighway χρηματοδοτούνται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, Διατήρησης της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας. Επιπλέον, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών υποστηρίζει την περαιτέρω χρήση των εναέριων γραμμών για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων στα λεγόμενα cluster καινοτομίας και σκοπεύει να ξεκινήσει πιλοτικά τη λειτουργία μεγάλων συστημάτων έως το 2023. Η Siemens Mobility και η CES σχεδιάζουν να δημιουργήσουν το κύριο σύστημα εναέριας τροφοδοσίας για φορτηγά στην Ευρώπη.