Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ένα τέταρτο Σημαντικό Έργο Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος («IPCEI») για την υποστήριξη της έρευνας, της καινοτομίας και της πρώτης βιομηχανικής ανάπτυξης στην αλυσίδα αξίας του υδρογόνου.
Το έργο συμβάλλει στον στόχο της ΕΕ για μείωση κατά 90% των εκπομπών από τους τομείς της κινητικότητας και των μεταφορών, προκειμένου η ΕΕ να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Ενισχύοντας τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου, θα βοηθήσει επίσης στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας , της Στρατηγικής της ΕΕ για το Υδρογόνο και της Στρατηγικής για την Αειφόρο και Έξυπνη Κινητικότητα. Το έργο, που ονομάζεται « IPCEI Hy2Move », προετοιμάστηκε από κοινού και κοινοποιήθηκε από επτά κράτη μέλη: Εσθονία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβακία και Ισπανία.
Τα κράτη μέλη θα παράσχουν έως και 1,4 δισ. ευρώ σε δημόσια χρηματοδότηση, η οποία αναμένεται να ξεκλειδώσει επιπλέον 3,3 δισ. ευρώ σε ιδιωτικές επενδύσεις. Στο πλαίσιο αυτού του IPCEI, 11 εταιρείες με δραστηριότητες σε ένα ή περισσότερα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων («ΜΜΕ») και των νεοσύστατων επιχειρήσεων, θα αναλάβουν 13 καινοτόμα έργα.
Το IPCEI Hy2Move θα καλύψει ένα ευρύ μέρος της αλυσίδας αξίας της τεχνολογίας υδρογόνου, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη ενός συνόλου τεχνολογικών καινοτομιών, συμπεριλαμβανομένων:
-
Η ανάπτυξη εφαρμογών κινητικότητας και μεταφορών για την ενσωμάτωση τεχνολογιών υδρογόνου σε μεταφορικά μέσα (οδικά, θαλάσσια και αεροπορικά). Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, πλατφόρμες οχημάτων κυψελών καυσίμου για χρήση σε λεωφορεία και φορτηγά.
-
Η ανάπτυξη τεχνολογιών κυψελών καυσίμου υψηλής απόδοσης , οι οποίες χρησιμοποιούν υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με επαρκή ισχύ για τη μετακίνηση πλοίων και μηχανών.
-
Η ανάπτυξη επόμενης γενιάς ενσωματωμένων λύσεων αποθήκευσης υδρογόνου. Για χρήση σε αεροσκάφη, απαιτούνται ελαφριές, αλλά στιβαρές δεξαμενές υδρογόνου που διασφαλίζουν ασφάλεια και αποτελεσματικότητα σε συνθήκες πτήσης.
-
Η ανάπτυξη τεχνολογιών για την παραγωγή υδρογόνου για εφαρμογές κινητικότητας και μεταφοράς, ιδίως για τον εφοδιασμό των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου επί τόπου με υδρογόνο υπό πίεση, 99,99% καθαρού βαθμού κυψελών καυσίμου.