Ατμόσφαιρα αλλαγής επικρατεί αυτές τις μέρες στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, αφού οι εταιρείες, παλιές και καινούριες απομακρύνονται από τα καύσιμα και προσανατολίζονται στο ηλεκτρικό μέλλον.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον από τα πιο αργά μέχρι τα πιο γρήγορα. Ένα από τα πιο γρήγορα είναι αυτό μιας νέας εταιρείας της Automobili Pininfarina. Τα 100 της χρόνια γιορτάζει και η Citroen παρουσιάζοντας το πιο αργό αυτοκίνητο.
«Δεν το αποκαλούμε όχημα, το αποκαλούμε ένα αντικείμενο για αστικές περιοχές. Μεγάλες πόλεις. Ο καθένας μπορεί να το οδηγήσει, δεν χρειάζεται δίπλωμα έχει μήκος μόλις 2,5 μέτρα και η μέγιστη ταχύτητα είναι τα 45 χιλιόμετρα, ενώ έχει αυτονομία για 100 χιλιόμετρα. Προφανώς είναι μια ιδέα που πρέπει να δούμε πως θα πάει» δήλωσε η γενική διευθύντρια της εταιρείας.
Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η ευκαιρία να συστηθούν ξανά κάποιες εταιρείες, όπως έκανε η Aston Martin με την ιστορική Lagonda. Η βρετανική εταιρεία έχει στραφεί σε αγορές του εξωτερικού.
«Βλέπεις ότι εξαπλώνονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ειδικά σε περιοχές όπως η Καλιφόρνια ή η Κίνα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή αποτελούν το 2% της συνολικής παραγωγής, ένα μικρό ποσοστό, αλλά σε περιοχές όπως η Κίνα έχουν ήδη φτάσει το 8% και σε περιοχές όπως η Καλιφόρνια κερδίζουν δημοφιλία πολύ γρήγορα» δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Aston Martin.
Υπάρχουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ, αλλά και πολλά υβριδικά. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξοπλισμένα και με βενζινοκίνητο κινητήρα, όπως αυτή η BMW 530e, αλλά έχουν και ηλεκτρική μηχανή.
Αυτό που έχει οδηγήσει στην προτίμηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι νέοι πιο αυστηροί κανόνες για τις εκπομπές αερίων της ΕΕ που θα εφαρμοστούν από τον επόμενο χρόνο.