Σε κοινή τους ανακοίνωση η FuelsEurope και 29 ακόμη σύνδεσμοι και φορείς ζητούν από την Κομισιόν να ενσωματώσει τα ανανεώσιμα καύσιμα στην επικείμενη αναθεώρηση των προτύπων CO₂ για αυτοκίνητα και φορτηγά.
Οι υπογράφοντες υποστηρίζουν μια τεχνολογικά ανοιχτή προσέγγιση, στην οποία η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τον κύριο δρόμο προς την απανθρακοποίηση των ελαφρών επιβατικών οχημάτων.
Όπως τονίζεται, εκτός από την ηλεκτροκίνηση τα ανανεώσιμα καύσιμα θα διαδραματίσουν έναν απαραίτητο ρόλο στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. Συνεπώς, ο ρόλος τους πρέπει επίσης να ενσωματωθεί στα πρότυπα εκπομπών CO2.
Στο πλαίσιο αυτό, στην κοινή ανακοίνωση τίθενται 5 άξονες πολιτικής:
  1. Αναγνώριση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων σε νέα οχήματα, και όχι μόνο στον υπάρχοντα στόλο, για την απελευθέρωση επενδύσεων σε όλη την αλυσίδα αξίας.
  2. Εισαγωγή ενός συντελεστή διόρθωσης άνθρακα (CCF), ώστε η ρύθμιση των εκπομπών CO₂ να αντικατοπτρίζει τις πραγματικές εκπομπές.
  3. Να επιτρέπεται στα οχήματα που λειτουργούν αποκλειστικά με ανανεώσιμα καύσιμα να αντιμετωπίζονται ως μηδενικών εκπομπών και διευκολύνοντας την είσοδό τους στην αγορά πριν από το 2030, προκειμένου να επιταχυνθεί η καινοτομία.
  4. Δημιουργία ενός ενιαίου για όλη την ΕΕ νομικού ορισμού των «ανανεώσιμων καυσίμων», σε συμφωνία με την οδηγία για τις ΑΠΕ.
  5. Καθορισμός μιας μακροπρόθεσμης κατεύθυνσης για τη σταδιακή και ρεαλιστική αύξηση των κριτηρίων βιωσιμότητας των ανανεώσιμων καυσίμων στην οδηγία για τις ΑΠΕ, παρέχοντας επενδυτική ασφάλεια και προωθώντας τη βιομηχανική επέκταση.