Λύση στο παραπέντε για να ξεπαγώσει την λειτουργία της υποδομής μεταφοράς LNG με φορτηγά αναζητά ο ΔΕΣΦΑ, μετά τις διαδοχικές αρνήσεις των δημοτικών αρχών να αξιοποιηθούν οι προβλήτες Κρόνος και Πέραμα Μεγαρίδας που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο μεταφοράς.
Το σήριαλ με το LNG Truck Loading, που συνδέεται με την τροφοδοσία απομακρυσμένων από το δίκτυο φυσικού αερίου περιοχών και βιομηχανιών συνεχίζεται, παρά το γεγονός ότι η έναρξη της υπηρεσίας είχε ανακοινωθεί από το Φθινόπωρο του 2022 χωρίς όμως να λειτουργήσει κατόπιν οξύτατων τοπικών αντιδράσεων.
Οι δημοτικοί άρχοντες εκμεταλλευόμενοι το προεκλογικό σκηνικό έχουν υψώσει ένα τείχος άρνησης στο ΔΕΣΦΑ, με κίνδυνο όμως να εγερθούν απαιτήσεις για αποζημιώσεις από τους χρήστες της υπηρεσίας που έχουν υπογράψει συμβάσεις τροφοδοσίας με πελάτες τους αλλά δεν μπορούν να ικανοποιηθούν.
Ανάμεσα σε αυτούς είναι οι Motor Oil, ΔΕΠΑ Εμπορίας και Blue Grid, με την πρώτη να έχει προσφύγει και στην ΡΑΑΕΥ. Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων είχε ζητήσει από τον ΔΕΣΦΑ να υποβάλλει εναλλακτικό σχέδιο μέχρι τις 19 Μαίου. Ωστόσο αν και έχουν περάσει 12 μέρες από τότε επίσημη ενημέρωση δεν υπάρχει.
Αρμόδιες πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση από κοντά, αναφέρουν ότι ο Διαχειριστής προσανατολίζεται στην λύση του Ικονίου στο Κερατσίνι καθώς είναι το μόνο λιμάνι που μπορεί να εξυπηρετήσει έστω και προσωρινά το LNG Track Loading για την μεταφορά των Φορτηγών υγροποιημένου φυσικού αερίου προς και από τη Ρεβυθούσα. Όμως λόγω της μακρινής απόστασης του προβλήτα, η υπηρεσία έχει αυξημένο κόστος
Το ίδιο λιμάνι είχε αξιοποιήσει ο ΔΕΣΦΑ και κατά το στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας του έργου στα τέλη Μαρτίου. Τότε η λύση του Ικονίου είχε επιλεγεί καθώς ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) αρνήθηκε να δώσει δικαίωμα κατάπλου στο πλοίο που ναύλωσε ο ΔΕΣΦΑ για την μεταφορά των φορτηγών στην προβλήτα Κρόνος, με την επίκληση αρνητικού ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ελευσίνας.
Ο ΔΕΣΦΑ με την παρότρυνση του ΟΛΕ, αναζήτησε εναλλακτική λύση στο Δήμο Μεγαρέων για την χρήση της προβλήτας Περάματος, που όμως απορρίφθηκε με απόφαση έκτακτου δημοτικού συμβουλίου στις 14 Μαίου.
Ως μόνιμος Λιμένας Εξυπηρέτησης, με βάση το Διαχειριστή θα χρησιμοποιείται η λιμενική εγκατάσταση της Αλμύρας που βρίσκεται πιο κοντά στη Ρεβυθούσα, έπειτα από την αναβάθμιση και την αδειοδότησή της, που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να είναι έτοιμη από το Φθινόπωρο. Μπροστά στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί ο ΔΕΣΦΑ επανεξετάζει την περίπτωση του Ικονίου.
Ο προβληματισμός όμως για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας παραμένει. Ο ΔΕΣΦΑ είχε μέχρι σήμερα σχεδόν αποκλείσει τον συγκεκριμένο λιμένα, με το επιχείρημα της μεγάλης απόστασης καθώς χρειάζεται υπερδιπλάσιος χρόνος από αυτόν που θα απαιτούνταν για τη μεταφορά των βυτιοφόρων από την Ελευσίνα, δεδομένου ότι η απόστασή από την Εθνική Οδό είναι πολύ μεγαλύτερη.
Γι’ αυτό, άλλωστε, όπως υποστηρίζει ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε επιλεγεί μέχρι σήμερα η λύση του λιμένα Κερατσινίου. Σε αντίθεση περίπτωση, έχει δηλώσει ότι χρειάζεται ο επανασχεδιασμός της παροχής της υπηρεσίας φόρτωσης LNG και ο επαναπροσδιορισμός μεταξύ άλλων, των τιμολογίων, καθώς και του πλήθους και της διάρκειας των χρονοθυρίδων φόρτωσης.

Γράφει η Μαριάννα Τζάννε – Πηγή: newmoney.gr