Για εμπόδια στην επίτευξη συμφωνίας για την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής – Κρήτης, κατηγορεί η διοίκηση του «Euroasia Interconnector», τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), την ώρα που η ΡΑΕ πιέζει τις δύο πλευρές να συνεργαστούν ώστε να επιτευχθεί νωρίτερα η μεγάλη διασύνδεση (Κρήτης  – Αττικής).
Στην Αρχή, υπάρχουν φόβοι ότι μέσα στο επόμενο διάστημα, η Κρήτη κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρεύμα για αυτό και έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Euroasia Interconnector, το μεγάλο έργο της διασύνδεσης με την Αττική να περάσει μέσα από το σχέδιο διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Αττικής ( Euroasia Interconnector).
Και ενώ η ΡΑΕ είχε δώσει περιθώριο συμφωνίας τα τέλη Απριλίου, τις προηγούμενες μέρες με επιστολή του προς την Αρχή, ο Εκτελεστικός Διευθυντής Νάσος Κτωρίδης, αφήνει σαφώς να εννοηθεί ότι ο ΑΔΜΗΕ, είναι εκείνος που καθυστερεί την επίτευξη της συμφωνίας. «…έχουμε καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια από πλευράς μας για να καταλήξουμε σε συμφωνία μετόχων σε συμμόρφωση και με το μνημόνιο συνεργασίας που έχουμε υπογράψει από τον περασμένο Οκτώβριο. Προς τούτο ανταποκριθήκαμε θετικά σε όλες τις προσκλήσεις του ΑΔΜΗΕ…».
Όπως αναφέρεται στην επιστολή εσχάτως ο διαχειριστής, δεν έχει ανταποκριθεί στις συνεχείς οχλήσεις για συναντήσεις, παρά το γεγονός ότι από τις 20 Απριλίου έχει υποβληθεί αναθεωρημένο σχέδιο συμφωνίας μετόχων και πρόσκληση για συνάντηση προκειμένου να υπάρχει οριστική συμφωνία με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει ορίσει η ΡΑΕ. «Δυστυχώς δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση, παρά την υπενθύμιση που αποστείλαμε στις 26 Απριλίου, γεγονός  που λειτουργεί αρνητικά στην επίτευξη συμφωνίας εντός του χρονοδιαγράμματος…» σημειώνει ο κ. Κτωρίδης.
Όπως έχει ανακοινώσει ο ΑΔΜΗΕ, μέχρι το 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η μικρή διασύνδεση (Πελοποννήσου – Κρήτης) και το 2024 η μεγάλη διασύνδεση, από την οποία θα προκύψουν τεράστια οφέλη για τους καταναλωτές καθώς θα περιορίσουν σε μεγάλο βαθμό  τα κόστη που πληρώνουν σήμερα για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, τα οποία μόνο για την Κρήτη υπολογίζονται σε 400 εκατ. ευρώ. Εάν προχωρήσει το ντίλ με τον Euroasia Interconnector τότε θεωρείται εφικτό το έργο να γίνει πολύ νωρίτερα.   

Γράφει η Μαριάννα Τζάννε – Πηγή: www.newmoney.gr