Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις του φυσικού αερίου κίνησης, με τα πρατήρια της ΔΕΠΑ να έχουν ήδη ανέλθει στα 10, ενώ σε λίγες μέρες ανοίγει και 11ο στο Κορωπί.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΠΑ, οι ποσότητες του προϊόντος με την ονομασία FISIKON το 2016 ανήλθαν σε 1.361.000 κιλά από 640.000 που ήταν το 2015.
Έτσι, σύμφωνα με τα παραπάνω, η χρήση του φυσικού αερίου για την κίνηση των οχημάτων αυξάνεται κι αυτό, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρίας, λόγω της μεγάλης διαφοράς που υπάρχει στις τιμές με τα υγρά καύσιμα κίνησης. Το φυσικό αέριο που πωλείται με τη μορφή CNG είναι περίπου 60% φθηνότερο από τη βενζίνη, 30% χαμηλότερο από το ντίζελ κίνησης και 40% σε σχέση με το υγραέριο (LPG).
Για να γίνει σωστή σύγκριση των τιμών με το φυσικό αέριο οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το συγκεκριμένο προϊόν πωλείται σε κιλά. Ένα κιλό φυσικού αερίου είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.
Η εταιρία ΔΕΠΑ, σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες αναμένεται να ανοίξει το 11ο πρατήριο FISIKON. Αυτό θα είναι στο Κορωπί επί της οδού Μαρκοπούλου. Τα άλλα 10 βρίσκονται στις ακόλουθες περιοχές της χώρας:
• Κηφισιά (Λ. Κηφισίας 264).
• Ν. Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θες/νίκης).
• Ανθούσα (1ο χλμ Λ. Ανθούσας).
• Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά).
• Θεσσαλονίκη – Πυλαία (Λ. Γεωργικής Σχολής 128).
• Θεσσαλονίκη- Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία).
• Λάρισα (Οδός Βόλου 65).
• Βόλο (Οδός Λαρίσης 202).
• Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας).
• Αγ. Ιωάννη Ρέντη, στην οδό Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΠΑ στην Ελλάδα 11 είναι οι εταιρίες αυτοκινήτων που πωλούν μοντέλα τους τα οποία καταναλώνουν φυσικό αέριο:
• Fiat (Fiat 500L Natural Power, Fiat Qubo 1.4 70 PS , Fiat Punto 1.4 70 PS, Fiat Panda, Fiat Doblo 1.4 T-Jet 120 PS).
• Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, Eco Up, Caddy Vann Ecofuel).
• Seat (Seat Leon 1.4 TGI 110 PS, Mii Ecofuel).
• Skoda (Octavia G-TEC, Citigo).
• Opel (Opel ZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS).
• Audi (Audi A3 Sportback g-tron).
• Mercedes Benz (B Class 200, E 200 NTG, Benz Sprinter NGT).
• Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir).
• Piaggio.
• Iveco (Iveco Daily, New Strails).
• Honda (Civic Natural Gas).
Οι υπεύθυνοι της ΔΕΠΑ υποστηρίζουν ακόμη ότι το CNG είναι καύσιμο το οποίο δεν μπορεί να νοθευτεί όπως τα άλλα προϊόντα. Κι αυτό γιατί η παροχή του γίνεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς απ’ ευθείας από το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου σε ειδικό εξοπλισμό στα πρατήρια.
Στην Ευρώπη τα πρατήρια CNG έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2 εκατομμυρίων οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων. Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό NGVA, στην Ιταλία υπάρχουν 1046 σταθμοί ανεφοδιασμού, η Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της καθώς με βάση τις τάσεις στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση.

Γράφει ο Χρήστος ΚολώναςΠηγή: www.euro2day.gr