fronius
Ταχύτερα από ό,τι θα περίμενε κανείς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται εξίσου οικονομικά και πρακτικά με τα συμβατικά οχήματα. Οι τιμές για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου πέφτουν και οι τεχνολογικές εξελίξεις βοηθούν ώστε να αυξηθεί το λειτουργικό βεληνεκές του αυτοκινήτου, ενώ περιορίζονται και οι χρόνοι φόρτισης.
Ωστόσο, από αυτό το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λείπουν ακόμα κάποια κομμάτια. Κάποιες σημαντικές πρώτες ύλες εξακολουθούν να σπανίζουν. Δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες εξακολουθούν να κοστίζουν πολύ περισσότερο από τα βενζινοκίνητα οχήματα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποδύονται σε αγώνα προκειμένου να υπερκεράσουν τα προβλήματα.
Παρακάτω ακολουθούν κάποια σημεία του τι πρέπει να συμβεί προτού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταλάβουν τον κόσμο.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν συμβατικά όταν το κόστος του κινητήρα τους, και κάποια άλλα στελέχη που κάνουν το αυτοκίνητο να κινείται, εξισωθεί με αυτό ενός αυτοκινήτου που κινείται με βενζίνη ή πετρέλαιο. Το πόσο γρήγορα θα έρθει αυτή η ημέρα εξαρτάται από το κόστος των μπαταριών.
Οι τιμές των μπαταριών ομολογουμένως έχουν μειωθεί πολύ, περισσότερο από 50% όπως επισημαίνουν αναλυτές της Bank of America Merrill Lynch. Οι ίδιοι αναλυτές περιμένουν ότι το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα φτάσει στο κόστος ενός συμβατικού οχήματος το 2024. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να διασφαλίσουν πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο και ο γραφίτης.
Αλλά ταυτόχρονα η κατάσταση έχει και μια γεωπολιτική διάσταση. Καθότι οι μεγαλύτερες ποσότητες λιθίου βρίσκονται στην Κίνα και στη Χιλή, δεν αποκλείεται, καθώς αυξάνεται η ζήτηση, το Πεκίνο να προσπαθήσει να ασκήσει πιέσεις με τρόπο ανάλογο που η Σαουδική Αραβία χρησιμοποιεί το πετρέλαιο.
Την ίδια στιγμή, το απαραίτητο κοβάλτιο προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, μία από τις πιο ασταθείς περιοχές του κόσμου που μαστίζεται από τον πόλεμο. Έτσι, οι εταιρίες εξόρυξης μεταλλεύματος αναζητούν την πρώτη αυτή ύλη σε πιο «ήρεμες γειτονιές».
Ακόμα, όμως, και όταν ο κόσμος θα μπορεί να αγοράζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ίδια τιμή ή και μικρότερη από ένα βενζινοκίνητο θα αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα. Πού θα το φορτίζει; Bέβαια, δεν θα θέλει να περιμένει ολόκληρη την ημέρα για να ολοκληρωθεί η φόρτιση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πληθύνουν όταν θα υπάρξει ένα πυκνό δίκτυο σταθμών φόρτισης, όπου θα μπορείς να γεμίσεις την μπαταρία σου στον ίδιο χρόνο που χρειάζεται για να πιεις έναν καφέ.
Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφορά την ψυχολογία του κόσμου. Οι οδηγοί έχουν συνηθίσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τη μυρωδιά της βενζίνης, τον ήχο του κινητήρα καθώς το όχημα επιταχύνει. Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετική προσωπικότητα και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το συνηθίσει κάποιος προτού αποφασίσει να προβεί σε αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Άρθρο του Jack Ewing / The New York Times / Πηγή: www.kathimerini.gr