fronius
Όταν η Nissan είχε παρουσιάσει το Leaf τον Σεπτέμβριο του 2017, εκτός από τα χαρακτηριστικά που άπτονται των βελτιώσεων νέας γενιάς του, είχε δώσει ιδιαίτερη έμφαση και στην δυνητική αξιοποίηση των μπαταριών του ως μέσο αποθήκευσης και διοχέτευσης ενέργειας, προς όφελος του ιδιοκτήτη του και προς μιας πιο βιώσιμης αξιοποίησης της ενέργειας.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα του Leaf η οποία θα επέτρεπε στο αυτοκίνητο αφενός να επωφελείται από τη στιγμιαία υψηλή τάση του ηλεκτρικού δικτύου λειτουργώντας εν είδει σταθεροποιητή τάσης και αφετέρου να διοχετεύει την αχρησιμοποίητη ενέργεια των μπαταριών του, πίσω στο δίκτυο ονομάζεται Vehicle-to-Grid (V2G), και όταν παρουσιάστηκε δεν μπορούσε να υποστηριχθεί από την απαιτούμενη υποδομή.
Ωστόσο, σύντομα θα περάσει σε πειραματικό στάδιο στη Βρετανία καθώς, η ιαπωνική φίρμα σε συνεργασία με τις αρμόδιες κρατικές αρχές ανακοίνωσαν την κατασκευή 1.000 σταθμών φόρτισης σε διάστημα τριών ετών οι οποίοι θα μπορούν να υποστηρίξουν την συγκεκριμένη τεχνολογία, επιτρέποντας στο Leaf την αλληλεπίδραση με το ηλεκτρικό δίκτυο.
Αυτό θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες του Leaf να φορτίζουν τις μπαταρίες του αυτοκινήτου τους εκμεταλλευόμενοι την υψηλή τάση του δικτύου και κατ΄επέκταση, να εξοικονομήσουν χρήματα ή με το κατάλληλο αντίτιμο, από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, να τροφοδοτήσουν το ηλεκτρικό δίκτυο με την αναξιοποίητη ενέργεια των μπαταριών, συμβάλλοντας στην κάλυψη της ζήτησης κατά τις ώρες αιχμής.
H συγκεκριμένη δυνατότητα του Leaf και η διάδοση της τεχνολογίας V2G αναμένεται να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη για την αποθήκευση ενέργειας που παράγεται από εναλλακτικές πηγές όπως η αιολική ή ηλιακή καθώς οι μπαταρίες των αυτοκινήτων θα μπορούν να αποθηκεύουν το πλεόνασμα που δημιουργείται π.χ. μια ημέρα με ισχυρούς ανέμους ή μια ηλιόλουστη ημέρα, αντιστοίχως, με την προοπτική να αξιοποιηθεί αργότερα.
Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση, σε αυτό το πειραματικό στάδιο το οποίο θα αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο για την εξαγωγή συμπερασμάτων για την τεχνολογία V2G, θα επενδυθούν κονδύλια ύψους 30 εκατομμυρίων στερλινών εκ των οποίων τα 10 εκατομμύρια θα αφιερωθούν στην κατασκευή των 1.000 σταθμών ανεφοδιασμού και τα υπόλοιπα στη συλλογή, την αξιολόγηση των δεδομένων και την έρευνα που θα επιτρέψει την εφαρμογή της τεχνολογίας σε ευρεία κλίμακα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σε αυτό το πειραματικό στάδιο, τα οφέλη των οδηγών από την χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας αναμένεται να ανέλθουν σε 350 στερλίνες ετησίως, κάτι εντάσσεται στο πλαίσιο της δέσμευσης της Nissan να προσφέρει στο μέλλον δωρεάν ενέργεια για τα ηλεκτροκίνητα οχήματά της.

Πηγή: www.auto.in.gr