fronius
Την επίσπευση κατά δύο χρόνια της ολοκλήρωσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό δίκτυο, ανακοίνωσε την Πέμπτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, που σημαίνει πρακτικά ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020 αντί το 2022.
Παράλληλα, η πρώτη, «μικρή» διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου, προβλέπεται να ολοκληρωθεί επίσης το 2020, ενώ η μεγάλη διασύνδεση μέσω Αττικής εξετάζεται σε συνδυασμό με το υποβρύχιο καλώδιο Ισραήλ – Κύπρος – Κρήτη – Αττική.
Όπως τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας, οι διασυνδέσεις θα μειώσουν μακροπρόθεσμα τον λογαριασμό των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας που πληρώνουν οι καταναλωτές για την ηλεκτροδότηση των νησιών, θα μειώσουν την ρύπανση του περιβάλλοντος και θα βελτιώσουν την ασφάλεια εφοδιασμού τους.
Η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (Λαύριο, Σύρος, Πάρος, Μύκονος) μπαίνει άμεσα σε λειτουργία. Ως τις 20 Φεβρουαρίου θα ηλεκτρισθεί το καλώδιο της Σύρου, ενώ το Μάρτιο θα φτάσουν φορτία στη Μύκονο. Πρόκειται για έργο κόστος 245 εκατ. ευρώ, το οποίο μειώνει το κόστος ηλεκτροδότησης των νησιών κατά 80 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Η δεύτερη φάση που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Νάξου και την αναβάθμιση των διασυνδέσεων με Άνδρο και Τήνο, βρίσκεται στη φάση της εξέτασης των τεχνοοικονομικών προσφορών και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019. Για ένα χρόνο μετά το 2020, προγραμματίζεται η τρίτη φάση που περιλαμβάνει την πόντιση δεύτερου καλωδίου διασύνδεσης του Λαυρίου με τη Σύρο. Το τελευταίο στάδιο που περιλαμβάνει τη Σέριφο τη Μήλο και τη Σαντορίνη, θα ενταχθεί στο δεκαετές πρόγραμμα 2019-2028 του ΑΔΜΗΕ που έχει τεθεί σε διαβούλευση.
Μέσα στο Φεβρουάριο αναμένονται εξάλλου τα τεύχη δημοπράτησης για τη μικρή διασύνδεση της Κρήτης (Χανιά – Πελοπόννησος) που προβλέπεται να λειτουργήσει στο πρώτο εξάμηνο του 2020 με τροποποίηση της όδευσης στην Πελοπόννησο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι τοπικές αντιδράσεις.
Για την μεγάλη διασύνδεση (Αττική – Ηράκλειο) έχει υπογραφεί καταρχήν συμφωνία με τον φορέα του έργου διασύνδεσης Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας (Euroasia Interconnector) προκειμένου να εξεταστούν οι δυνατότητες συνεργασίας των δύο πλευρών. Αν υπάρξει συμφωνία, το έργο θα κατασκευαστεί από κοινή εταιρεία, στην οποία ο ΑΔΜΗΕ θα έχει το 51%, ενώ θα αναλάβει και τη διαχείριση του καλωδίου.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο κ Μανουσάκης ανέφερε ότι μέσα στο Φεβρουάριο αναμένονται οι αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας ως προς τα τέλη μεταφοράς που περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς του ρεύματος.
Ανέφερε τέλος, ότι το 2017, η καθαρή κερδοφορία διαμορφώνεται κοντά στα 55 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το μισθολογικό κόστος το 2019 θα είναι χαμηλότερο σε σχέση με φέτος, λόγω της εφαρμογής προγράμματος εθελουσίας εξόδου σε συνδυασμό με τις προσλήψεις νέων εργαζομένων (76 εφέτος και 33 το 2019, μέσω ΑΣΕΠ) αλλά και των επενδύσεων στον εκσυγχρονισμό της υποδομής του διαχειριστή, που γίνονται σε συμφωνία και συχνά με πρωτοβουλία του στρατηγικού εταίρου, που είναι η κινεζική State Grid.